Regulamin sklepu internetowego manumateria.pl -niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem strony internetowej manumateria.pl, określa zasady korzystania ze Sklepu i zawierania umów sprzedaży Produktów, zasady wykonywania tych umów, zasady postępowania reklamacyjnego oraz zasady zwrotu Produktów. Każdy Klient z chwilą rozpoczęcia korzystania z usług drogą elektroniczną za pośrednictwem strony internetowej manumateria.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
1. Definicje W regulaminie zostały użyte następujące pojęcia: SKLEP - sklep internetowy działający pod adresem manumateria.pl prowadzony przez Sprzedawcę SPRZEDAWCA - osoba fizyczna prowadząca we działalność gospodarczą pod adresem ul. Niepodległości 102, 44-192 Knurów, NIP 969-144-15-78, REGON 240738398 KLIENT -osoba fizyczna mogąca dokonywać czynności prawne, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której prawo przyznaje zdolność prawną, korzystająca z usługi elektronicznej i dokonująca zamówienia na stronie manumateria.pl PRODUKT - produkty dostępne w Sklepie będące przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta złożone poprzez Sklep, zmierzające do zawarcia Umowy sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą określające rodzaj i ilość Produktów, sposób i koszt dostawy, formę płatności oraz niezbędne do realizacji umowy dane Klienta. UMOWA SPRZEDAŻY - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta na odległość pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
2. Wymogi techniczne i korzystanie ze strony Sklepu 2.1. W celu skorzystania ze Sklepu należy korzystać z urządzenia z dostępem do Internetu oraz posiadać aktywne konto z adresem e-mail. 2.2. Klient ponosi opłaty związane z dostępem do sieci Internet i transmisją danych zgodnie z taryfą swojego dostawcy usług internetowych. 2.3. Klient korzystający ze Sklepu jest zobowiązany do: a) korzystania ze Sklepu Internetowego zgodnie z dobrymi obyczajami oraz z poszanowaniem dóbr osobistych innych podmiotów, nieuciążliwy dla innych Klientów i Sprzedawcy b) niedostarczania i nieprzekazywania treści niedozwolonych przez prawo, które mogłyby naruszyć dobra osobiste i inne prawa osób trzecich, mogą nieść przemoc czy zniesławienie c) korzystania ze Sklepu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, d) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych na stronie Sklepu jedynie w zakresie własnego użytku osobistego, e) niepodejmowania działań polegających na rozsyłaniu lub umieszczaniu w ramach Sklepu Internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam). f) przestrzegania ogólnych zasad korzystania z sieci Internet oraz zgodny z przepisami prawa
3. Produkty i dokonywanie zakupów 3.1. Zdjęcia w sklepie przedstawiają Towar. Kolory mogą nieznacznie się różnić od rzeczywistych, co wynika z różnorodności indywidualnych ustawień monitora i karty graficznej. 3.1. Produkty oraz ich zdjęcia i opisy podlegają prawom autorskim. Zabronione jest ich kopiowanie, przetwarzanie oraz rozprzestrzenianie w całości lub części. 3.2. Przedmioty wykonywane ręcznie na zamówienie w ilości większej niż 1 sztuka mogą się od siebie nieznacznie różnić. Różnice mogą dotyczyć kształtu, koloru, wymiarów, użytego materiału. 3.2. Ceny Produktów widoczne na stronie Sklepu są cenami brutto tj. zawierają podatek od towarów i usług (VAT). 3.3. Przy składaniu zamówienia należy uwzględnić koszty dostawy zamówienia. Całkowita wartość zamówienia obejmuje cenę Produktu/ów oraz koszt dostawy złożonego zamówienia. 3.4. Wybrane Produkty należy dodać do koszyka w Sklepie. Po przejściu do koszyka należy wybrać ewentualną ilość, sposób dostawy towaru, metodę płatności oraz dane Klienta niezbędne do realizacji i dostawy zamówienia. 3.5. Po zapoznaniu się z zamówieniem tj. rodzajem i ilością Produktu, kosztami dostawy oraz zapoznaniem się i zaakceptowaniem Regulaminu, Klient składa zamówienie. 3.6. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą. Zamówienie złożone za pośrednictwem Sklepu na stronie manumateria.pl niesie z sobą obowiązek zapłaty.
4. Płatności i realizacja zamówienia 4.1. Klient za złożone Zamówienie może zapłacić:
za pomocą zwykłego przelewu na konto firmy
poprzez platformę płatniczą PayU
4.2. Termin płatności za złożone Zamówienie wynosi 4 dni robocze. 4.3. W momencie wybrania płatności poprzez platformę płatniczą PayU, podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest PayU. 4.4. Realizacja Zamówienia rozpoczyna się od momentu odnotowania wpłaty i wynosi do 20 dni w zależności od terminu podanego w opisie Towaru. 4.5. Dostarczenie Zamówienia odbywa się:
za pośrednictwem Poczty Polskiej
do paczkomatów In Post
Nie ma możliwości odbioru osobistego Zamówienia. 4.6. Sprzedawca nie odpowiada za czas i jakość usług świadczonych prze Pocztę Polską oraz InPost.
5. Dane osobowe 5.1. Aby złożyć Zamówienie, konieczne jest podanie przez Klienta danych osobowych. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne w celu złożenia Zamówienia, realizacji oraz dostawy zamówienia. 5.2. Administratorem danych osobowych podanych przed Klienta jest Sprzedawca. 5.3. Podane dane osobowe są przetwarzane tylko do celów realizacji zamówienia i zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Dane nie są udostępniane osobom trzecim. 5.4. Wybierając odpowiednio sposób dostawy, Klient wyraża zgodę na udostępnienie swoich danych firmie transportowej : Poczta Polska lub InPost.
6. Odstąpienie od umowy 6.1. Klient będący konsumentem zgodnie z art. 27 ustawy o prawach konsumenta posiada prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, w ciągu 14 dni kalendarzowych, bez podania przyczyny. 6.2. Termin 14 dniowy liczy się od dnia, w którym Klient objął Produkt w posiadanie lub w którym osoba trzecia inna niż dostawca, a wskazana przez Klienta, objęła posiadanie Produktu. 6.3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość, Klient musi w terminie 14 dni złożyć stosowne oświadczenie o woli odstąpienia od umowy w formie pisma wysłanego pocztą lub drogą mailową. 6.4. Klient może skorzystać ze wzoru odstąpienia od umowy np. z Załącznika nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta. 6.5. Klient ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić przedmiot zamówienia (Produkt) Sprzedawcy. 6.6. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu. 6.7. Zwracany Produkt/y należy odesłać do paczkomatu wskazanego przez Sprzedawcę, a w przypadku dużych gabarytów przesyłki - na adres podany przez Sprzedawcę. 6.8. Sprzedawca zwróci Klientowi środki za zamówione Produkty w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, jednak po otrzymaniu Produktu/ów odesłanego przez Klienta. 6.9. Zwracany Produkt/y Klient winien odpowiednio zabezpieczyć, aby zapewnił brak uszkodzeń w trakcie transportu. 6.10. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych dodatkowo kosztów, jeśli Klient wybrał inny niż zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie. 6.11. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu/ów będące wynikiem korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. 6.12. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość przez Klienta będącego konsumentem nie przysługuje w przypadku umowy: a) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb b) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami c) pozostałych Produktów, o których stanowi art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
7. Reklamacje 7.1. W przypadku wystąpienia wady Produktu, Klient ma możliwość złożenia reklamacji i może wnioskować o: a) obniżenie ceny Produktu b) usunięcie wady c) wymianę Produktu na wolny od wad w przypadku, gdy taki jest dostępny d) przy istotnej wadzie o odstąpienie od umowy 7.2. Reklamacja następuje na podstawie rękojmi opisanej w Kodeksie Cywilnym. 7.3. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta drogą pocztową lub na adres mailowy Sprzedawcy. 7.4. W treści składanej reklamacji zaleca się opisać rodzaj występującej wady, okoliczności jej wystąpienia oraz daty jej wystąpienia. 7.5. Reklamacje dotyczące uszkodzenia Produktu przez przewoźnika należy składać u przewoźnika. 7.6. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę następuje do 14 dni od daty jej otrzymania. 7.7. Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mailowy Sprzedawcy.
8. Postanowienia wobec przedsiębiorców. 8.1. Przedsiębiorcy i Klienci nie będący konsumentami w myśl prawa, podlegają poniższym postanowieniom. 8.2. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt/y wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona, Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego. 8.3. Klientowi innemu niż konsument nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość. 8.4. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem nie będącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie to może zostać złożone bez podania przyczyny i nie uprawnia Klienta nie będącego konsumentem do roszczeń wobec Sprzedawcy. 8.5. Ewentualne spory pomiędzy Klientem nie będącym konsumentem a Sprzedawcą rozstrzyga sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
9. Pozasądowe metody rozwiązywania sporów 9.1. Klient będący konsumentem w myśl prawa, może w przypadku ewentualnych sporów ze Sprzedawcą, skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. 9.2. Na skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń niezbędna jest obustronna zgoda. 9.3. Pomocy w pozasądowym rozstrzyganiu sporów może udzielić: a) Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, który na wniosek Klienta prowadzi mediację w sprawie polubownego zakończenia sporu b) polubowny sąd konsumencki działający przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej, który rozpoznaje sprawę sporu c) powiatowy (miejski) rzecznik konsumentów lub organizacja społeczna, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów, m.in. Federacji Konsumentów 9.4. Dodatkowe informacje dostępne na stronach: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php, http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php, http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
10. Postanowienia końcowe 10.1. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Klientem a Sprzedawcą będą w pierwszej kolejności rozstrzygane w drodze negocjacji, aby w miarę możliwości zakończyć sprawę polubownie. 10.2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego. 10.3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn wynikających ze zmiany przepisów prawa - jeśli te zmiany mają wpływ na realizację postanowień niniejszego Regulaminu oraz z przyczyn organizacyjnych.